31.07.2014
Agnieszka Muszka

Kolejowe naprawy

Kolejowe naprawy

Od 15 do 24 lipca linia kolejowa Jelenia Góra – Lubań została zamknięta. W jej miejsce wprowadzona została komunikacja zastępcza, która między Młyńskiem a Rębiszowem obowiązywać będzie jeszcze do końca sierpnia. W tym okresie na linii kolejowej nr 274 prowadzone były bieżące naprawy i prace utrzymaniowe. 

– W ubiegłym tygodniu firma DOLKOM zakończyła wymianę ok. 1200 metrów szyn między Rębiszowem a Gryfowem Śląskim. Na odcinku przeszło 3 km wykonano też mechaniczne podbicie toru i przeprowadzono wymianę podkładów – powiedział nam Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy w Biurze Komunikacji i Promocji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w Warszawie. – Do końca sierpnia zakończą się prace odwodnieniowe, czyli oczyszczenie rowów bocznych i wykonanie drenokolektora. 

Obecnie trwa wymiana szyn między Starą Kamienicą a Rębiszowem oraz prace odwodnieniowe na szlaku Jelenia Góra – Stara Kamienica. Na stacjach w Jeleniej Górze i Lubaniu Śl. w IV kwartale br. zostaną wykonane jeszcze punktowe roboty torowe. Polskie Linie Kolejowe według posiadanych środków prowadza prace utrzymaniowe, remonty i modernizacje linii. Jak się dowiedzieliśmy podobny zakres prac, a więc wymiana szyn i odwodnienie torowiska, realizowany jest na całym odcinku, w tym przede wszystkim w okolicach wiaduktu między Olszyną Dolną a Jałowcem. W minionych miesiącach trwały także prace na peronach – m.in. w Lubaniu i Gryfowie Śl. Tam dokonano odbudowy zadaszenia.

– Zależy nam by standard połączeń sukcesywnie się poprawiał i zapewniał lepszą obsługę podróżnych. Taki efekt w dużej mierze już osiągnięty został na linii 274 na trasie Wrocław – Jelenia Góra – dodaje Mirosław Siemieniec.





print

Na skróty